Scurtă poveste de Crăciun

Deschid cu grijă sertarul mare al bibliotecii. Balamalele ușiței scârțâie ușor, ca un clinchet de clopoței. Este același sunet pe pe care îl aud de câțiva ani buni încoace în această perioadă. Pe două rafturi stau aranjate cutii de toate mărimile. Le privesc preț de câteva clipe, încântat de regăsire. Începe forfota… Zâmbesc. Aici e magie!

 

Mai păstrez decorațiunile nostalgice de brad ale vremurilor trecute. Sunt acolo, în fiecare an, atât câte au mai rămas. Stau cuminți, fiindcă știu că vremea lor a trecut. Înțeleg momentul și nu protestează. De fiecare dată ridic la fel de curios cutia lor decolorată de timp. Îmi place să le ating și să le mulțumesc pentru zilele și nopțile de Crăciun de altădată. Sunt atât de firave, încât îmi este milă de ele și le așez cu grijă la loc. Pe unele le mai folosesc și acum. De exemplu, Moș Crăciunul din carton are mereu locul lui în holul casei. Abia așteaptă să fie agățat în cui. 🙂

mos craciun

Un lucru e cert. În ciuda vremurilor, nu își pierd identitatea față de cele ale zilelor noastre. Până la urmă, au avut același rol. Sunt din aceeași dinastie care evoluează până la un sfârșit. În plus, decorațiunile vechi de Crăciun mai au ceva, extrem de important. Emoția pe care o transmit de fiecare dată. Zâmbesc. Aici e magie!

 

Îți reamintesc de Crăciunul de altădată.

Posted on 24 Decembrie 2014, in Zoom and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Mulțumesc Ileana pentru cuvintele frumoase care completează articolul meu. Îți doresc și eu un sincer La mulți ani și un an nou excelent pe toate planurile.

  2. Si eu mai am globulete si ornamente din copilarie.. Cand le privesc si le ating, nici nu simt ca a trecut atata timp peste noi, ca „am crescut” impreuna, ne-am maturizat, eu am mai imbatranit. Dar ele nu: sunt la fel de sclipitoare si atragatoare ca acum peste 40 de ani…Imi este atat de drag sa le asez in brad alaturi de alte si alte ornamente sau globulete in trend. In fiecare an mai adaug altele noi dar pe cele vechi nu le parasesc nicidecum…decat daca se sparg. Si asa e: poarta in ele magia amintirilor si sentimentelor noastre dintotdeauna, specifice sarbatorilor de iarna.
    Craciun fericit si imbelsugat, cu multe bucurii si veselie cat cuprinde! La multi ani!

Lasă un răspuns

