Fotoreportaj: Trenul Regal

Până nu demult, Trenul Regal era doar un vis. Însă atunci când am aflat că poate fi vizitat și fotografiat m-am bucurat ca un copil :). Închipuit ca un fel de Orient Express… al României, garnitura regală m-a surprins într-un mod plăcut.

Locomotiva cu aburi 230.516 a venit însoțită de:

-Vagonul Regal

-Vagonul Sufragerie

-Vagonul Demnitarilor (clasa I)

-Două vagoane dormitor (clasa a-II-a) pentru personal și însoțitori

Trenul Regal - bilet de calatorie fata

„Călătoria” cu trenul regal, staționând la linia 14 în Gara de Nord a Bucureștiului, a costat 2 Euro. Însă, la cerere, puteți opta să închiriați garnitura regală pentru un itinerariu. Cu cât? Suma nu este fixă, dar la sfârșitul articolului vă dau o alternativă. 🙂

 

Trenul Regal - bilet de calatorie verso

Informațiile tipărite pe bilet au fost de bun augur! De remarcat că prin vagoanele regale au fost distribuiți ghizi care stăteau la dispoziția vizitatorilor cu mai multe detalii.

Locomotiva cu aburi 230.516

Nu m-am putut abține și m-am cocoțat pe „aburoasa” 230.516, o adevărată divă!, după cum se vede.

Locomotiva cu aburi 230.516 produsa la Resita 1936

Locomotiva este produsă la faimoasele uzine de la Reșița, în anul 1936. Cu unele reparații, poate șuiera pe șine!

Centru de comanda 230.516

Comenzile „aburoasei”. Complicate pentru un nepriceput.

Domurile locomotivei cu abur 230.516

Domurile locomotivei 230.516! De precizat că nu aceasta a fost locomotiva regală inițială.

Locomotiva 230.516

Nea Gicu, mecanic de locomotive cu aburi, îmbrăcat ca de ceremonie! Poftiți în vagoane, plecăm!

Garnitura Trenul Regal - Gara de Nord Bucuresti

Cam așa arată de la exterior garnitura regală! Chiar și în prezent are o eleganță aparte.

Trenul Regal - stema regala a Romaniei

Pe fiecare vagon se află Blazonul Regal, cu deviza „Nihil Sine Deo” – „Nimic fără Dumnezeu”.

Trenul Regal - intrare vagon

Mai pe scurt, CFR. Din 1880. Am intrat pe roșu!

Trenul Regal - bucatarie

Bucătăria regală, să zic așa, m-a suprins cu aragazul. Util însă. 🙂

Trenul Regal - Dormitorul Regal

Dormitoarele regale sunt așezate „în oglindă”, având baie comună. În prezent nu prezintă vreun lux aparte, sunt simple, dar destul de spațioase. Lambriul este din mahon.

Trenul Regal - mic salon regal

Micul salon regal, un loc numai bun pentru a servi o cafea și a asculta o știre la faimosul aparat radio Electronica Modern.

Trenul Regal - Vagonul Salon

Vagonul-salon este format, după cum vă așteptați, dintr-un salon mare cu 24 de locuri, dar și un salon mic cu 12 locuri. Interesant este că suspensiile trenului erau în așa fel încât să nu se verse ceva! Masa este din lemn de nuc și trandafir, iar lambriurile din mahon și santal.

Trenul Regal - vaza din alabastru de Grecia

Vază din alabastru de Grecia.

Trenul Regal - corpuri de iluminat din sticla de Murano

Vagonul-sufragerie, cum mai este denumit, surprinde prin corpurile de iluminat realizate din sticlă de Murano și cristal de Bohemia.

Trenul Regal - trecere intre vagoane

Mergem mai departe și facem o trecere între vagoane…

Trenul Regal - sistemul de incalzire

În fiecare vagon există o astfel de sobă sau, mai tehnic vorbind, o instalație de încălzire cu lemne și cărbuni.

 

Trenul Regal - Vagon dormitor clasa I

În astfel de încăperi erau primite personalitățile – vagonul-dormitor clasa I, furniruit cu lemn de nuc. Tablourile aparțin Casei Regale.

Trenul Regal - salon vagon dormitor clasa I

… și un salon unde oaspeții mai fumau câte un trabuc și mai puneau la cale vreo afacere sau mai bârfeau despre politică! Scaunele și fotoliile sunt tapițate cu piele de Cordoba și umplute cu puf de pinguin. Eh, da! 🙂

Trenul Regal - hol vagon

Holul lung, dar cam îngust. Se merge pe regula priorității. După cum deja ați observat, predomină acest roșu imperial… sau vișiniul feroviar.

Trenul Regal - camere personal

Vagonul-dormitor, clasa a-II-a, este dedicat personalului. Paturi suprapuse și lavoar. Îmi place cușeta. Studențește!

Trenul Regal - frana de mana

Frâna de mână, parcă. După alții, mașina de spălat…

Trenul Regal - semnal de alarma

„Cineva, nu se știe din ce vagon, a tras semnalul de alarmă!” Am făcut o anchetă. Ultimul vagon, domnu’ Goe! 😛

Trenul Regal - final de vizita

Vizita trenului regal a luat sfârșit. Mulțumesc pentru atenție!

Trenul Regal - cam asa se pupa 2 vagoane

Și de final… cam așa se pupă două vagoane regale.

TRENUL REGAL – DE ȘTIUT:

  • Considerat un adevărat simbol al statului român.
  • Este depozitat într-un hangar din depoul Mogoşoaia.
  • Proprietarul este Societatea Feroviară de Turism.
  • Cererea de construcţie a venit din partea regelui Ferdinand I, care nu s-a putut bucura de propria dorinţă, deoarece trenul a sosit în România după moartea sa!
  • Vagoanele, în număr de 5, sunt fabricate în Italia şi au fost livrate în anul 1928 către Casa Regală. Se pare că trenul era mult mai luuung, existând mai multe vagoane!
  • Trenul Regal este funcţional, iar partea de originalitate se păstrează în proporţii mari (80%).
  • Se poate închiria integral (locomotivă electrică sau cu aburi), bineînţeles contra-cost. Totul la cerere! Cu banii pentru un itinerariu Bucureşti – Sinaia – București (de o zi), vă puteţi cumpăra o… mașină, par example!
  • Viteza de circulație este undeva la 70 km/h. Din fabrică, garnitura a fost construită să suporte viteze de până la 160 km/h!
  • A fost vedeta filmului “Orient Express”, regizat de Sergiu Nicolaescu.
  • A fost atât tren regal pentru Regina Maria, Regele Mihai, principesa Mama Elena, Regele Carol al II-lea, cât şi tren prezidenţial al liderilor comunişti (Gheorghe Gheorghiu Dej, Nicolae Ceauşescu) până prin 1977, când s-a construit la Arad o altă garnitură. Aşadar, a nu se confunda cu trenul lui Ceauşescu! – remizat şi el tot la Mogoşoaia. Ca o paranteză, se pare că ar fi mult mai luxos, dar este inaccesibil publicului larg.
  • Ultima revizie și recondiționare a avut loc în anul 2003.
  • Ultima excursie a avut loc în anul 2006, la cererea unui grup de francezi.

 

Îți place DORDETUR?

Nu ezita să dai un LIKE pe www.facebook.com/dordetur și un FOLLOW la blog!

Mulțumesc pentru susținere!

FIȚI TURIȘTI CU BUNĂ ATITUDINE!

Anunțuri

Posted on 17 Mai 2014, in Călător prin București and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: