Evadare… la Șuior!

Suior - colaj

„Sunt unele locuri despre care mulți dintre noi nici nu știu că există. Sunt unele locuri altfel decât altele…. Cam așa începe prezentarea complexului turistic de la Șuior, situat pe tărâmul Maramureșului, în localitatea minieră Baia Sprie.

Când trebuie să recunosc… păi, recunosc. De Șuior auzisem foarte vag vorbindu-se, deci, mare lucru nu știam. Dar când spui Maramureș, cu siguranță te gândești la ceva frumos. Acum, mă gândeam eu la ceva frumos, dar până nu vezi, nu crezi

Să fiu sincer, de Valea Prahovei m-am cam plictisit. De fapt, nu de zona turistică (frumoasă, fără doar și poate) m-am plictisit, ci de aglomerație… prețuri exagerate… rutină turistică.

Șuiorul este într-adevăr altfel decât alte locuri și sunt sigur de faptul că mulți nu știu de el. Eu sunt bucuros că am ajuns aici și vă împărtășesc câteva impresii, în speranța că veți avea curiozitatea să cercetați locul la un moment dat!

Sigur, avem din start o „problemă” majoră. Distanța foarte mare până acolo și concurența cu alte stațiuni turistice, mult mai apropiate de București. Dar, până la urmă, dacă vrei să ajungi undeva frumos și mai deosebit, merită și niște sacrificii. Iar dacă hoinărești pe plaiurile maramureșene, inevitabil trebuie să dai o fugă și până la Șuior, indiferent de anotimp. Îi musai!

Nu știu cum sunteți voi, dar eu câteodată caut liniște și peisaj. Acum, slavă Domnului, peisaje tot avem!, dar liniștea trebuie să o cauți prin nebunia numită turism de masă.

Am ajuns la Șuior după-amiază. Drumul a fost scurt… căci eram deja în Baia Mare (distanța aproximativă: 18 km). Accesul se face prin DN 18, iar complexul turistic este semnalizat prin indicatoare. Starea drumului este comme ci, comme ça. Peisajul, pe măsură ce urci la aproximativ 700 de m, devine fain, și nu mă surprinde, căci munții noștri sunt adevărate comori naturale.

Mi-am dat seama ușor că urmează să intru în complex. Cum altfel să te întâmpine… dacă nu cu o imensă poartă maramureșeană – mândră și frumoasă! Ăsta-i Maramu’, doar! Am zis eu complex – de fapt, o văd ca o micuță stațiune liniștită și „ascunsă” în munți.

Șuiorul este compus, altitudinal, pe 3 trepte, să zicem. Șuior „Bază”, este prima treaptă. Oferă parcare pentru vizitatori și se înfățișează ca un mic „platou” cu: foișor, fântână, terenuri de sport, posibilități de agrement, spații de somn și de-ale gurii.

Tiptil-tiptil ne-am îndreptat spre telescaun. Ne-am cocoțat în el și, hopa-sus, spre Șuior „Cota 1000”, a doua treaptă. Pe măsura ce urci, și peisajul se schimbă, parcă numai pentru tine. Aici am beut o horincă, să mă mai dezgheț nițel! Ochii îmi sunt bucuroși, și nu în totalitate de la licoare. Văd ceva frumos. Totul e frumos, romantic chiar. Munții Gutâi, cabane din lemn, un restaurant rustic, lac cu ponton, aer curat! Ce mai, de vis! După o mică plimbare, ceva îmi chiorăia de foame. Aleg una dintre mesele rustice amenajate frumos „pe lac” și îmi sare un păstrăv în farfurie… grație restaurantului foarte bun de aici, cu specific haiducesc. Merge și-un pahar de vin alb, tocmai de la Jidvei. Boierește!

Trece vremea, mai ales cu un decor care atrage priviri. La treapta a treia nu am mai ajuns, dar mi-am făcut o idee generală. Putem să o denumim și zona de schi. Pârtiile se înalță până la 1500 de metri și dificultatea variază (există inclusiv o pârtie pentru copii, o pistă de tubing, dar și un centru de echipamente). În orice caz, mulțumiți sunt și vitezomanii cu sania și cei mai eleganți cu schiurile. Șoferi de toate tipurile.

Se însera. Așa că ne-am suit repede în telescaun, cu „comanda” înapoi! Nu de alta, dar rămâneam pe aici… și dacă stau să mă gândesc, nu ar fi fost rău deloc… Mai profităm de peisaj, declanșăm câteva fotografii și, iaca, suntem iar la „Bază”!

Respirăm nițel aer de munte, ne suim în mașină și lăsăm Șuiorul în lumea lui de poveste. Odată ieșiti pe poarta maramureșeană, parcă încet-încet reveneam la realitate…

Complexul Șuior este un loc ideal pentru o evadare, fie că te duci pentru recreere și relaxare, fie că te duci la schi sau ai de aranjat un business (există săli de conferință). De asemenea, pentru cei care au prichindei, nu se vor plictisi – sunt spații amenajate și pentru ei!

Felicitări celor care au reușit această amenajare turistică!

Un motiv aparte pentru care merită să vizitezi Țara Maramureșului este și pentru că există Șuiorul!

La Șuior te-ntorci de DOR!

FIȚI TURIȘTI CU BUNĂ ATITUDINE!

Posted on 5 Februarie 2014, in Călător în țara mea and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

